תסמינים של מדינה במשבר: עשרות אלפי ישראלים מדווחים על מצוקה נפשית

    עפר גדנקן No Comments on תסמינים של מדינה במשבר: עשרות אלפי ישראלים מדווחים על מצוקה נפשית

    מוקדי חירום לסיוע נפשי מספרים על פניות רבות בשל החמרה והתפרצות דיכאון, לחץ וחרדה – ד"ר נתנאל (( Ph.D מנהלת אלפא בריין סנטר : "חשוב להבין שזוהי תגובה טבעית לתקופה זו ולשים לב למצבים שדורשים טיפול והתערבות מקצועית"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לצד המשבר הבריאותי והכלכלי שפוקדים את מדינת ישראל בשנה האחרונה, פוקד אותה משבר חמור נוסף שמעורר דאגה רבה בקרב גורמים במערכת הבריאות: משבר נפשי.

    כבר בתחילת השנה התריעו במערכת הבריאות על מיליוני אנשים שיזדקקו לסיוע נפשי, וכיום, פחות משנה לאחר מכן, נראה שהתחזית הזו מתחילה להתממש.

    הנתונים המגיעים ממוקדי חירום לסיוע נפשי מציגים תמונת מצב מדאיגה של עשרות אלפי פניות בשל מצוקה נפשית. "פונים בשל בדידות, חרדה, לחץ ומצב רוח ירוד" מסכמים במוקדים את הסיבות המרכזיות לפניה למוקד.

    הפניות מגיעות מאנשים מחלימים או חולים, אנשים שאיבדו קרוב משפחה או מכר, אנשים שמצאו עצמם מבודדים במשך זמן ממושך, וזה יכול להיות גם כל אחד אחר.

    קשישים לצד צעירים, אנשים שסבלו קודם לכן ממצוקה נפשית, וכאלה שאצלם מדובר במצב שהתפתח רק לאחרונה, אנשים מסודרים כלכלית לצד כאלה שעתידם הכלכלי לוט בערפל – ההשלכות הנפשיות יכולות להופיע אצל כולם.

    גם במרכז "אלפא בריין סנטר" מרגישים את העלייה החדה בקריאות לעזרה.   לד"ר נתנאל (( Ph.D מנהלת המרכז חשוב להעביר מסר של הרגעה: "אנחנו נמצאים בתקופה של אי ודאות בריאותית וכלכלית. תקופה שמשפיעה על כל תחומי החיים שלנו. החרדה, הדיכאון, האובססיביות והלחץ המתפתחים ומתעצמים הם תגובה טבעית לתקופה הזו. הקשיים האלו לא יישארו לתמיד. אפשר להתגבר עליהם."

    חשוב שנשים לב לדבריה למצבים שבהם המצוקה הנפשית משתלטת על החיים ופוגעת בתפקוד שלהם, במצבים אלו יש לפנות במיידי לקבלת עזרה מקצועית כדי למנוע הידרדרות.

    משבר הקורונה מצריך פתרונות נגישים ויעילים להתמודדות עם המצוקה הנפשית ובמרכז "אלפא בריין סנטר" מתגייסים ומעניקים טיפול אפקטיבי ומתקדם, שמצליח בתוך זמן קצר לשפר את איכות החיים בצורה משמעותית ולהחזיר אותם למסלולם התקין והיציב.

    את תוצאות המשבר הנפשי הזה עדיין לא ניתן לצפות, אנחנו נמצאים בעיצומו. אבל מה שברור הוא שכאשר מדובר בהשלכות נפשיות, הזמן עלול להחריף את הקשיים ולקבע אותם, לכן חשוב לטפל בהם בזמן ועל ידי אנשי מקצוע המוסמכים לכך.



    0 תגובות